15 mars 2011

The fight that was won!

Vinden blåste genom mina blonda lockar. På toppen av holmenkollen stod jag, och spejade ut över Olsos stad. En vit duva flög bakom mig medan jag triumferande höll mitt svärd upp i luften och skrek: VICTORY! Striden var vunnen.

Denna månad har varit knaper. Jag har blott fått klara mig på en tredjedel av min vanliga lön, vilken således har lett till att jag varken kunnat leva så som jag velat eller kunnat spara pengar denna månad. Detta har berott på att jag var sjuk de två första veckorna i Januari, och av någon anledning ville inte mina förra arbetsgivare ge mig betalt för dessa, trots att jag lämnat sjukintyg och då, enligt kontrakt, har rätt till ersättning. Jag ringde, tjatade, ringde igen, och tjatade ännu mer, tills de till sist berättade orsaken, som var någon historia så pas trovärdig att en bebis skulle ha kunnat hitta på den. Jag misstänker starkt att de bara inte vill ge mig pengar då jag inte längre arbetar för dem, och hoppades på att jag skulle skita i det, men inte. Stolt som jag var fortsatte jag striden, och med hjälp av min chef kunde jag ge dem de papper jag behövde för att bevisa att jag hade rätt. När de sedan krävde mer papper för att reda ut om jag skulle få ersättning eller inte blev jag riktigt irriterad, men som tur var löste sig allt. Jag kämpade och var ihärdig, och det belönade sig. Vad har jag lärt mig av denna batalj. Jo; I am awesome!

Förra veckan fixade jag och Karl gymkort på ett närliggande gym. Beach 11, here we come! Jag spenderar även ganska mycket tid på att kolla ut en eventuell tatuering som förhoppningsvis snart ska fästas vid min späda kropp (Jo mamma, den kommer snart att hamna där, oavsett om du vill det eller inte...I'm a man and it's my body!).

I helgen kommer pappa och Åsa, samt Nisse och Noa. That will be quite awesome!

Shout outs to my homebvoys in NRKPG, keep it real! Now...Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar