29 dec. 2010

X-mas and all that shit.

Skulle hem över jul. Hade biljett som sa att jag skulle varit hemma halv 8 i Norrköping, men när jag väl klev av tåget var klockan typ halv 11. Julens glada stund började i dåligt sinnesmod. Fuck SJ. Önskar att terroristen i sthlm kunde gjort någon nytta och sprängt SJs huvudkontor. Då hade han blivit landshjälte!

Förseningen skedde under byten i Kristinehamn där jag skulle fått vänta i 10 min typ. Istället blev det 1hs väntan, som senare blev fördröjt till 2h och till sist till 2.5h. Jag fick under denna tid sitta på ett smutsigt stengolv som en lodis och skämmas över min ohumanitära och ociviliserade väntan. Fy fan.

Julen var sweet, och det är najs att träffa polarna o hänga lite i norpan igen, men som Dre så klokt har sagt: Still the beat bangs, still doing my thang, Since I left, ain't too much changed. Same shit som innan jag flyttade och nu när man är hemma i Oslo igen känns det rätt skönt. Här är fortfarande det mesta nytt!

Aja, jobbet knallar på och om två dagar är det nyår. Fortsätter jobba efter nyår, till skillnad från de flesta på lagret. Kommer bli tomt. Mångas kontrakt går ut, och även om en del kommer tillbaka i februari/mars så är det ganska lång tid, och fikarummet kommer inte bli detsamma. Många som dessutom valt att inte återvända. Men man kanske stöter på dem igen nån gång.

Aja, livet är najs och jag njuter av att vara ung och kunna göra vad jag vill. Nu ska jag fortsätta löka i soffan och orkar inte skriva mer. Piiz!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar