2 maj 2011

Gotta love'em monkeys!



Solen gömmer sig för tillfället, men det ska enligt vädret bara vara några dagar. Hoppas jag verkligen, för har ingen lust att leka kurragömma bara för att få lite färg. Nä, nu får molnen ge upp helt enkelt. Det är fan inte kul längre!

Förutom att vädret kommer bli bra framöver kommer det fler saker att njuta av. Arctic Monkeys på fredag och sen, om vädretblir bättre, kommer det även ske en sak som heter typ Tom Waits-loppet eller nåt, som går ut på att man är ett gäng på typ 1000 personer (enligt anmälningarna på facebook) som under dagen tar sig från bar till bar o dricker en massa öl, på sammanlagt 30 barer. Det kan bli konge, inte bara dagen utan hela helgen! Men tro fan att det kommer bli dyrt. Suck.

Jag minns första gången jag kom i kontakt med Arctic Monkeys. Jag gick i 8:an vilket gör det till år 2005. Det var en sen kväll och jag slökollade på ZTV. Jag brydde mig inte så mycket om muskiken, förrän denna låt kom på. "Vafan är det här?" tänkte jag. Jag blev helt kär direkt och ville veta vilka de små grabbarna på TV var. Efteråt sa de att det var ett gäng up coming brittiska ungdomar. Sen dess har de alltid funnits med på mina spellistor, men jag har aldrig fått se dem live. Förrän nu. Eftersom Arctic Monkeys är helgen huvudnummer slängde jag upp den video som frälste mig och som fortfarande är en av de bättre låtarna, i mitt tycke, här ovan. Ni som inte gillar den typen av musik har egentligen inte här att göra, så tryck på krysset högst upp till höger. Om ni nu insisterar på att vara kvar slänger jag även upp en ruggit bra låt av ett ganska okänt, Isländskt band som min chef visade mig i höstas, men den är fortfarande riktigt bra! Of Monsters and Men - Little talks. Enjoy!

Of Monsters and Men - Little Talks by Iceland Music Export

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar