4 maj 2011

May the 4th be with you...




Idag är en stor dag! Glöm din födelsedag. Glöm julafton. Glöm hanukkah. Glöm 17 Maj. Glöm Valborg. Glöm... aa ni fattar vitsen! Glöm varenda jävla "viktig" dag som man tydligen ska fira o vara så jävla glad åt. Ingen av dessa dagar betyder ett skit i jämförelse med idag. Den fjärde maj. May the fourth! Idag är dagen med stort D, inte "Dagen D" då några fjollor seglade iland på en strand o skjöt lite tyskar. Idag är den internationella Star Wars-dagen.

Jag vet inte riktigt varför just idag är den stora dagen, men jag antar att det har med ordvitsen "May the fourth be with you" som anspelar på det klassiska Star Wars-citatet "May the force be with you". Det blir ju lite vitsigt så. "May the fourth", fjärde maj. Hur som helst, dagens ursprung är egentligen irrelevant. Dagen ska i alla fall firas och att det inte är en internationellt accepterad högtid som färgas röd i almanackorna är för mig ofattbart! Vilken annan dag kan förtjäna att ge ledigt till oss arbetsråttor, om inte denna?

Jag firar dagen genom att lyssna på "Jedi Mind Tricks", ha på mig min Dart Vader-dräkt, prata med felaktig, men mystisk, grammatik, som Yoda, och vägra att ta upp saker med händerna. "Bara genom att använda kraften ska föremålen nå mina händer" tänker jag. Hittills har jag inte lyckats ta upp nånting. Det var sjukt svårt att lyckas sätta på datorn med näsan ska jag tala om för er!

Hur som helst! Fira dagen, för det är 365 dagar kvar tills vi kan fira den igen! Celebrate this day, you will. Spend it in its' honor, you must! Hur som helst. Ha en fin dag, nu vankas det Star Wars-maraton.

May the force be with you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar