1 maj 2011

Summerbreeze!





Hey hey heeeey! Har varit frånvarande ett tag men det finns en logisk förklaring. På typ en månad har ju all snö på gatorna smält bort och de trötta kvistarna på träden har satt på sig gröna skrudar av löv. Sommaren har kommit.

Eftersom det är så bra väder nu, med gassande sol o hela köret, blir det ofta som man drar sig till de kringliggande parkerna för ett klassiskt "parkhäng". Perkhäng är simpla. Allt du behöver är en park, en filt, helst bra väder, massa vänner o massa öl. Sen sitter du i din park, på din filt, med dina vänner, i det bra vädret och dricker öl. Easy as that!

Det finns ett problem med parkhäng dock. Man måste alltid känna sig stressad när man dricker sin öl, för det är alltid ett tjugotal personer som cirkulerar kring en, som gamar kring en flock bufflar som de hoppas snart ska dö av uttorkning. Gamarna är pantsamlare. De cirkulerar kring filtarna o frågar hela tiden om de kan ta ens flaska. "Nej jag har lite kvar" säger man. De nickar, och ställer sig bakom en, trampades med foten som ett "jag väntar här, men ta inte allt för lång tid på dig". Riktigt irriterande. I fredags snodde de till och med fyra oöppnade öl från mig när jag vände bort blicken för en sekund. Jävla idioter! Klart det är bra att de röjer upp efter oss vardagsalkisar, men vafan, nån måtta får det vara. Mina fyra öl var värda 4 kronor för dem, och för mig var de värda kanske 60, plus att jag hade köpt dem för att jag ville dricka dem, inte att nån jävla pantkärring ska hälla ut innehållet och ta ett par kronor till sig själv. Arrrgh!


Aja det är jävligt gött att värmen har kommit nu. Nu ska jag ta en tupplur. Peace!

PS: kommer även börja länka lite låtar till bloggen för att ni ska ha nåt trevligt att lyssna på medan ni njuter av mina väl valda ord, på detta mästerverk till blogg. Peace!

Wire - Please Take by bar-ok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar