18 maj 2011

Vårvrål och 17e Maj!

Snacket innan helgen avr att det skulle bli den bästa långhelgen på länge med både årets fest och Norges nationaldag i samma veva. Det blev det.

Vårvrålet var galet bra. Jack Daniels och cola; 60 spänn; BOOM! Petter Grahn och KB vände plattor; BOOM! Jag tror nog att vårvrålet var den bästa festen jag gått på någonsin! Så jävla bra var det! Orkar inte gå in på detaljer, men kombinationen billig och rätt mängd alkohol, tillsammans med en skitfet lokal, många och supersköna människor plus jävligt fet musik, gjorde liksom att det inte kunde misslyckas. Fy fan!

17e Maj var galet. Människor är galna. Klär sig i folkdräkter, går parader och skriker o har sig. Jag kunde knappt tro mina ögon när jag såg hur mycket folk det var i centrala Oslo på tisdagen. Det var så sjukt mycket folk att man knappt kunde röra sig. Jag och Karl stod på ena sidan Karl Johans gate och skulle gå över vägen för att äta på MaX, som öppnade i torsdags. Men norrmännen tyckte att det avr en bra idé att spärra av gatan för att en parad, med nån lam jävla orkester, skulle gå där istället, så vi fick gå hela vägen ner på karl johan, runt slottet, och tillbaka igen. Det tog typ en timme för oss...

Jag känner att jag inte har så mycket givande att ge mer än att det var en underbart ljuvlig helg. Har varit full väldigt mycket, men det får man vara under dessa högtider! Aja, ha de!

PS: här kommer ett litet låttips!



Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar