12 jan. 2011

Sticks and stones may hurt my bones

...but this flue seems to last forever!

Jag kan uppenbarligen inte bli frisk. I söndags trodde jag att jag var helt kry, men när jag på måndagen gick till jobbet för att äntligen få återgå till vardagen mådde jag återigen dåligt och var tvungen att sticka hem igen. Suger balle. Nu är jag lika sjuk igen, som jag var tidigare och nån måste straffas för detta!

Förövrigt suger vårdsystemet för invandrare, likt mig själv, i detta "rika" och "utvecklade" land. Om de nu var så rika och utvecklade så borde de ha råd och kunskapen att kunna utveckla ett vårdsystem som inte suger hästballe. Jag gick till legevakten, dit jag hade hört att man skulle gå, om man var sjuk och ville ha sjukintyg och eventuellt lite recept till antibiotika o annat najs som man vill ha för att bli frisk, men när jag tagit mina sista krafter till fånga, och orkat pallra mig dit, så säger de att jag inte kan komma med vanliga sjukdomar dit, utan att jag måste gå till min privata läkare. Vem fan har en privat läkare när man bott i Norge i 5 månader? Jag hittar i alla fall en privat läkare i min närhet, som jag besökte idag när jag vaknat. När jag orkat ta mig dit med, så säger de att jag inte kan få en undersökning om jag inte har denna läkare som min privata, men eftersom jag ännu inte är bokförd i Norge, och det är då man får en privat läkare, så har jag inte någon privat läkare och alltså kan inte jag få någon jävla undersökning. Jag blev i alla fall hänvisad till nån jävla mottagning en miljard mil bort, dit ingen sjuk människa orkar ta sig, men nu måste jag väl göra det imorn, för annars får jag inga pengar från mitt jobb, och det måste jag ha för att betala hyran, för att kunna leva i detta land där sjukvården inte fungerar. Lovar att de kommer köra bort mig ifrån mottagningen imorgon också. Jävla idioti hela skiten. Är man sjuk uppskattar man inte att behöva fara omkring som en jävla höna för att hitta rätt plats för lite sjukvård.

Om någon undrar vad jag är för sjuk så har jag influensan med en extra släng av obotlig förkylning och ostoppbar hosta. Nu ska jag se The Walking Dead, sen sova.

Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar