17 jan. 2011

Work Work

Efter 2 veckor av sjukdom återvände jag idag till jobbet. Det var faktiskt sweet och att kan gå upp kl 04.50 på morgonen brukar i vanliga falla vara en mardröm, men idag tyckte jag snarare att det var rätt okej. Att det var kul skulle ha varit en överdrift, för jag hade givetvis hellre stannat i sängen, men det kändes helt okej i alla fall!

Det var najs att träffa alla på jobbet igen och dagen gick rätt snabbt. Jag och Jocke hade awesome arbetstempo och jag borde fan få en medalj för min insats de sista timmarna efter lunch! Men hittills har jag inte fått någon men det kommer kanske?

För er som undrar vad jag arbetar med (jag har fått en del frågor om vad jag gör här i Norge egentligen) så kommer nu en kort förklaring. JMan skulle kunna säga att jag frilansar inom fashion branschen, och i nuläget arbetar jag för klädesbutikerna Monki och Weekday. Har blivit mycket arbete för Cheap Monday också. Man skulle kunna säga att jag är ansvarig för att samtliga butiker i Norge ska få de kläder de har beställt till butikerna, samt ansvarar för att de nya kollektionerna ska komma ut till butik. Jag får alltså se alla kläder innan de nått butik. Mycket ansvar och mycket viktigt. Im a fashionable man. Det där var den fina versionen av mitt arbete. Den mer sanningsenliga versionen är att jag arbetar på butikernas lager. Men jag föredrar den första versionen.

Nu ska vi se Gudfadern 3. Cya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar