12 okt. 2010

The definition of an alpha male

Mer och mer manliga saker för varje dag.

Idag hade tydligen min chef iakttagit min väl fysiskt byggda kroppshydda och gav mig därför ett specialuppdrag väl anpassat efter min muskulatur. "Flytta de här stora tunga stålrören härifrån och lägg dem bakom hyllorna därborta!". Sagt och gjort. Jag trodde från en början att jag skulle klara av att ta ungefär 10 stycken åt gången, men efter att knappt ha fått upp dem från marken, lyckats klämma fingrarna under de jag fick upp och nästan rivit ner halva lagret, samt orsakat otroligt mycket oväsen, beslutade jag mig för att bara ta ett par stycken åt gången. Ett mycket smart val, från ett mycket intellektuellt sinne. Det var tungt och svettigt men ingen match för en alfahanne. Det var lite som plockepinn där jag fick välja ut vissa rör åt gången för att inte orsaka för mycket ljud då chefen hotade med att skära av mig testiklarna om jag väsnades, eftersom han tydligen led av någon form av kvinnlig migrän. Since Im a man who followes orders var det bara att lyda.

Mitt under mitt manliga arbete kom det plötsligt en karavan med tjejer som kollade in lagret. Jag har verkligen ingen aning om vad de gjorde där men det var väl minst ett tjugotal. Min första tanke var att de kommit för att se mig, men eftersom de tydligen även varit och terroriserat Marcus vid transporten. Nästa tanke baserades på chefens antydan på att de antagligen var på någon form av studiebesök eller liknande. Jag tror dock att min första teori var den sanna. Hur som helst valde de att komma under fel tillfälle eftersom jag just då var i färd med att tappa samtliga av de tunga rör som jag kånkade på, och hade någon slags blandning av minen man har n'är man är som mest utmattad och minen man har när man är som mest förvirrad, det vill säga "den retarderade minen". Då blåste jag mina chanser där med andra ord eftersom jag måste sett ut som någon slags krossmongo.

Idag är det Holland - Sverige, en match som ska ses på O'learys på Karl Johans Gate. Det kan nog bli kongen! Come on you Swedes!

Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar