12 okt. 2010

Veckans man



Det eftertraktade priset "veckans man" på "Kicki'n it in Olso"-bloggen har efter många tänkbara nominerade gått till ingen annan än Marcus Gustafsson. Marcus jobbar på H&M:s lager i Oslo på transportavdelningen. Där tycker han att det är kul att knuffa runt lådor med kläder och binda in dem med plast. Särskilt kul tycker han att det är att göra allt detta väldigt långsamt. Ibland skickar han ner dem i en hiss också. Annars står han mest där och posar och tycker att han är allmänt snygg. Ibland kanske det passerar en och annan tjej och då passar han på att spänna musklerna och göra sin sexy look. Inget vidare om ni frågar mig. På sin fritid spelar han innebandy i Norges högsta division, något han ofta påpekar själv; "jag stänker in mål" brukar han säga, eller "I vårt lag kretsar spelet bara kring en spelare. Mig själv". Faktum är dock att han är riktigt bra (enligt rykten eftersom jag inte sett honom spela själv) och han lyckades till och med vara med på TV igår då nyheterna visade ett matchreferat från någon obetydlig match som han tydligen spelat i. Hans lag vann tror jag. Bra där Marcus! Andra saker han gärna gör på sin fritid är att spela NHL mot Jocke, då han, enligt honm själv, gång på gång spöar skiten ur honom. Enligt Jocke låter det dock annorlunda, men jag vet inte vem jag ska tro på, och det har verkligen ingenting med någonting att göra. Han gillar även långa promenader vid Aker brygga och mysiga hemmakvällar. Marcus är singel.

De främsta anledningarna till att just Marcus vann detta åtråvärdapris är följande: Han var med på TV, är stor som en björn, har tatuerade armar och skjutsar hem mig efter jobbet.

Grattis Marcus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar